diumenge, 3 de febrer del 2008

Com es declara un matemàtic


Lletra en anglés Lletra en català ( jocs de paraules matemàtiques)
The path of love is never smooth El camí cap l´amor mai es sense entrebancs
But mine’s continuous for you però e meu es continu
You’re the upper bound in the chains of my heart tu ets el dintell superior d´encadenament del meu cor
You’re my Axiom of Choice, you know it’s true ets el meu axioma d´ellecció i tu ho saps
But lately our relation’s not so well-defined però la nostra rel.lació no està ben definida
And I just can’t function without you i jo no puc calcular la funció (funcionar) sense tu
I’ll prove my proposition and I’m sure you’ll find jo demostraré la meva proposició i segur que tu la trobaras
We’re a finite simple group of order two som un grup simple finit de grup dos

I’m losing my identity Jo hi perdut la meva identitat
I’m getting tensor every day trobo tensió en el dia a dia
And without loss of generality sense perdre generalitat
I will assume that you feel the same way jo asumeixo que tu sents el mateix

Since every time I see you, you just quotient out Cada cop que et veig em treus de cocient
The faithful image that I map into la imatger fidel que he mapeijat
But when we’re one-to-one you’ll see what I’m about però quan estiguem junts podras veure
‘Cause we’re a finite simple group of order two que som un grup simple finit de grup dos
Our equivalence was stable, La nostra equivalència es estable
A principal love bundle sitting deep inside un conjunt profond d´amor
But then you drove a wedge between our two-forms tu vas introduir discontinuitat entre nosaltres
Now everything is so complexified ara tot es complexe

When we first met, we simply connected Quan nosaltres ens vam trobar simplement vam conectar
My heart was open but too dense El meu cor es obert però massa dens
Our system was already directed el nostre sistema es diriguit
To have a finite limit, in some sense per tenir un sentit finit en algun sentit

I’m living in the kernel of a rank-one map Visc en un nucli de rang u
From my domain, its image looks so blue, desde el meu domini tot sembla tan trist
‘Cause all I see are zeroes, it’s a cruel trap doncs nomes veig ceros. es una trampa cruel
But we’re a finite simple group of order two però som un grup simple finit de grup dos

I’m not the smoothest operator in my class, No soc el mes sencill dels operadors de meu tipus
But we’re a mirror pair, me and you, però som imatges especulars ( tu i jo )
So let’s apply forgetful functors to the past deixam aplicar la funció del oblit
And be a finite simple group, a finite simple group, siguem un grup finit simple (repetir)
Let’s be a finite simple group of order two siguem un grup simple finit de grup dos

(Oughter: “Why not three?”) i perque no de ordre tres ?

I’ve proved my proposition now, as you can see, He demostrat la meva proposta ara i tu la pots veure
So let’s both be associative and free així associem-nos lliurement
And by corollary, this shows you and I to be i com a corolari aixo demostra que tu i jo
Purely inseparable. Q. E. D som inseperables. Q.E.D. (Com volia demostrar)